Vertaisryhmät

Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille ja omaisille/läheisille vertaistukiryhmiä, vertaistapaamisia ja teemailtoja.

Sopukka-ryhmä

Sopukka on syöpään sairastuneiden lasten ja heidän vanhempiensa ryhmä, jonka toiminnasta vastaa Keski-Suomen Syöpäyhdistys. Sopukka-ryhmä järjestää virkistystoimintaa ja vertaistukea perheille. Sopukan toiminnasta ilmoitetaan perheille kirjeitse.

Lisätietoa toiminnasta neuvontahoitajalta p.050 5914180 tai syopayhdistys@kessy.fi

Sopukan vanhempien edustajana toimii Arja Sorvari p. 0400 874 789, Marika Raitio 044 5350799 ja Sarita Rajala 045 1203882.

Lapsipotilaiden perheiden rekisterin tietosuojaseloste

Elämässä eteenpäin

Ryhmä on tarkoitettu kaikille pitkäaikaista tai uusiutunutta syöpää sairastaville. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa omia kokemuksia ja etsiä voimavaroja yhdessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ohjaajana neuvontahoitaja Riitta-Liisa Sallinen. Kokoontumiset Syöpäyhdistyksen tiloissa keskiviikkoisin 15.8., 5.9., 26.9., 17.10., 7.11. ja 5.12. klo 16.00 -17.30 klo 16.00-17.30.

Ilmoittautumiset päivää ennen ryhmän kokoontumista p. 014 3330 220/ 050 3467 170 tai sähköpostilla riitta-liisa.sallinen@kessy.fi

Keskusteluryhmä alle 50-vuotiaille syöpään sairastuneille naisille ja miehille

Yhdessäoloa, keskustelua, tietoa ja asioiden jakamista eri teemojen puitteissa. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa tiistaisin 28.8., 25.9., 30.10. ja 27.11. klo 17.00–18.30. Ohjaajana ryhmässä toimii neuvontahoitaja Marika Raitio.

Tiedustelut p. 050 5914 180 tai sähköpostilla marika.raitio@kessy.fi

Keskusteluryhmä yli 50 vuotiaille syöpään sairastuneille naisille ja miehille

Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa tiistaisin 11.9., 9.10. ja 13.11. klo 17.00-19.00. Ryhmän ohjaajana toimii neuvontahoitaja Sirpa Tuomainen.

Tiedustelut p. 050 3529 117 tai sähköpostilla sirpa.tuomainen@kessy.fi

Keskusteluryhmä rintasyöpään sairastuneille

Ohjaajina neuvontahoitaja Sirpa Tuomainen ja vertaistukiohjaaja Sari Ouli. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa tiistaisin 4.9., 2.10. ja 6.11. klo 18.00–20.00.

Tiedustelut p. 050 3529 117 tai sähköpostilla sirpa.tuomainen@kessy.fi

Suolistosyöpään sairastuneiden tapaamiset

Suolistosyöpään sairastuneille on syksyn aikana kolme teemoitettua tapaamista.

Ensimmäinen tapaaminen syöpäyhdistyksen tiloissa torstaina 13.9. klo 17.30-19.30.

Toisella tapaamisella 4.10. klo 17.30-19.30 paikalla on Suomen suolistosyöpäyhdistyksestä Jenni Tamminen. Illan aiheena ”Suolistosyöpään käytetyt lääkkeet ja niiden haitat”.

Kolmas tapaaminen on luento 26.11. klo 17.00-19.00 ”Suolistosyöpä Suomessa”, Jenni Tamminen Suomen Suolistosyöpäyhdistyksestä.

Tilaisuuksissa mukana neuvontahoitaja Sirpa Tuomainen ja vertaistukihenkilö Riitta Kaijalainen-Vainikainen. Tiedustelut p. 050 3529 117 tai sähköpostilla sirpa.tuomainen@kessy.fi

Syöpään sairastuneiden läheisten ryhmä

Ryhmässä on mahdollisuus kuulla, puhua ja jakaa kokemuksia samankaltaisessa tilanteessa olevien kesken. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa 29.8., 25.9., 24.10. ja 21.11. klo 16.30–18.00. Ohjaajana ryhmässä toimii neuvontahoitaja Marika Raitio.

Tiedustelut p. 050 5914 180 tai sähköpostilla marika.raitio@kessy.fi

Lymfajumppa

Turvotusta vähentävä liikeharjoittelu on olennainen osa lymfaturvotuksen hoitoa ja hallintaa.

Tervetuloa harjoittelemaan lymfaturvotuksen hallintaa fysioterapiaopiskelijoiden ohjauksessa. Harjoitteet ovat kevyitä ja sopivat kaikille kunnosta riippumatta. Yksi tapaamisista sisältää kuntosaliohjausta. Voit osallistua joko yhdelle tai useammalle kerralle.

Ryhmä järjestetään syöpäyhdistyksen tiloissa Kilpisenkatu 5 B 9 maanantaisin alkaen 3.9. klo 17.00-18.00

Tiedustelut p. 050 3467 170 tai riitta-liisa.sallinen@kessy.fi

Melanoomaan sairastuneiden keskusteluryhmä

Suomen Syöpäpotilaat ry ja Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestävät keskusteluiltoja melanoomaan sairastuneille ja heidän omaisilleen Syöpäyhdistyksen tiloissa 29.8. ja 14.11. klo 18.00–20.00.

Ryhmän ohjaajana toimii Sirpa Yksjärvi. Ilmoittautuminen ennakkoon sähköpostilla sirpa.yksjarvi@gmail.com tai p. 050 5588 008.

Naisten ryhmät maakunnissa

Jämsä

Jämsän seudun naistenryhmä kokoontuu kuukauden 1. tiistai klo 17.30 Koskentien palvelutalolla Jämsässä. Yhteyshenkilöt Raija-Liisa Virtanen p. 040 7661 379 ja Hanna-Leena Rinteelä p. 0400 433 116

Joutsa

Naisten ryhmä RoosaRouvat kokoontuu kerran kuussa Hypoteekissa, yhteyshenkilö Tuula Lahtela p. 0400 708 221. Kuntosalivuoro kerran viikossa Seniorikeskuksessa.

Äänekoski

Alle kolme vuotta sitten syöpään sairastuneille naisille tarkoitettu ryhmä kokoontuu Äänekosken kaupungintalolla huone 117 tiistaisin 14.8., 11.9., 16.10. ja 7.11. klo 17.30.

Miesten ryhmät

Eturauhassyöpäpotilaat

Lisätietoa ryhmien toiminnasta toiminnanjohtaja Immu Isosaarelta.

• Jyvässeudun heimoveljien ryhmä on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville miehille. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa Kilpisenkatu 5 B, 2. krs. joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 18.00. Keskusteluja, luennoitsijoita elämän eri alueilta, tutustumiskäyntejä. Lisätietoja Olavi Keskiseltä p. 014 215 792 ja Keskisuomalainen-lehden Seurat-palstalla.
  • Ääneseudun heimoveljet, aamukahvikeskustelutilaisuudet vertaisryhmätapaamisina Äänekoskella kuukauden ensimmäinen tiistai (4.9., 2.10., 6.11., ja 4.12.) klo 10.00 kaupungintalolla kahvion kokoushuoneessa. Lisätietoja Sisä-Suomen Lehden seuratoimintapalstalla tai Jarmo Eskelinen p. 040 5177 458.
  • Jämsän seudun miesten ryhmä on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville miehille. Kokoontumiset Koskentien palvelutalolla (Koskentie 13, Jämsä) pääsääntöisesti joka kuukauden 1. keskiviikko (5.9., 3.10., 7.11. ja 5.12.) klo 18.00. Yhteyshenkilö Toivo Lehtinen, p. 040 5934 696. Toiminnasta ilmoitetaan kaupunkilehti Vekkarin seuratoimintapalstalla.
  • Joutsan Kankeromiehet on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville miehille. Ryhmä kokoontuu kerran kuussa Lounaskahvila Hypoteekissa, kuukausi-illoissa on aina mukana lääkäri.
    •  -kuntosalivuoro joka tiistai klo 16.00–17.00 Seniorikeskuksessa
    • – perinteinen joulujuhla Lounaskahvila Hypoteekissa yhdessä RoosaRouvien kanssa.Tapahtumista ilmoitetaan paikallislehti Joutsan Seudussa. Yhteyshenkilö Seppo Pänkäläinen, p. 0400 787664,seppo.pankalainen@pp.inet.fi

Vertaisryhmien asiakasrekisterin tietosuojaseloste