Vertaisryhmät

Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpäpotilaille ja omaisille/läheisille vertaistukiryhmiä, vertaistapaamisia ja teemailtoja.

Vertaistukiryhmissä voi keskustella muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Lähtökohtaisesti ryhmät on tarkoitettu syöpäpotilaille, joiden sairastumisesta on alle viisi vuotta. Ilmoittautumiset päivää ennen ryhmän kokoontumista, jos ei ole toisin mainittu, p. 014 3330 220 tai syopayhdistys@kessy.fi

Sopukka-ryhmä

Sopukka on syöpään sairastuneiden lasten ja heidän vanhempiensa ryhmä, jonka toiminnasta vastaa Keski-Suomen Syöpäyhdistys. Sopukka-ryhmä järjestää virkistystoimintaa ja vertaistukea perheille. Sopukan toiminnasta ilmoitetaan perheille kirjeitse.

Lisätietoa toiminnasta neuvontahoitajalta p.050 5914180 tai syopayhdistys@kessy.fi

Lapsipotilaiden perheiden rekisterin tietosuojaseloste

Elämässä eteenpäin

Ryhmä on tarkoitettu kaikille pitkäaikaista tai uusiutunutta syöpää sairastaville. Ryhmässä on mahdollisuus jakaa omia kokemuksia ja etsiä voimavaroja yhdessä muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ohjaajana neuvontahoitaja Riitta-Liisa Sallinen. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa keskiviikkoisin 19.8., 23.9., 21.10., 18.11. ja 9.12. klo 16.00-17.30.

Vertaisryhmä rintasyöpään sairastuneille

Yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa. Kokoontumiset 9.9., 8.10., 4.11. ja 2.12. klo 17.00-18.30.

Ohjaajina vertaisohjaajat Eija Takala ja Else Turtiainen

Vertaistapaamiset levinnyttä rintasyöpää sairastaville

Yhteistyössä Rintasyöpäyhdistyksen kanssa. Kokoontumiset 30.9. ja 25.11. klo 17.00-19.00.

Ohjaajana kokemusasiantuntija Riina Vakkilainen. Ilmoittautuminen p.040 7166 438, riina.vakkilainen@gmail.com

Vertaistapaamiset läheisille

Kokoontumiset 21.9. ja 11.11. klo 17.00-18.30. Ohjaajana neuvontahoitaja Riitta-Liisa Sallinen

Vertaistapaamiset nuorille aikuisille: Fuck Cancer -kahvit

Tapahtuma ei vaadi ennakkoilmoittautumista. Tapaamisten ohjauksesta huolehtivat nuorten aikuisten toiminnasta vastaava työntekijä.

Kokoontumiset ke 9.9., 7.10., 11.11. ja 9.12. klo 16.30-18.30. Lisätietoja p. 050 5914 180, elina.laiho-logren@kessy.fi

Jooga

Torstaisin 10.9, 24.9., 8.10., 22.10., 5.11. ja 19.11. klo 16.00-17.00. Saliin mahtuu 10 joogaajaa tulojärjestyksessä. Jooga järjestetään Studio Laiven tiloissa Kympinkatu 7. Joogaryhmä on avoin kaikille syöpään sairastuneille ja osallistujille maksuton. Joogaryhmä soveltuu kaiken tasoisille eikä aikaisempaa kokemusta joogasta tarvitse välttämättä olla. Tule siis rohkeasti kokeilemaan ja pysähtymään hetkeksi itsesi äärelle. Ilmoittautumiset syöpäyhdistykselle p. 014 3330 220.

Rentoutusryhmä

Tule nauttimaan ja rentoitumaan jooga- ja rentoutusohjaaja Anna Mannisen opastuksella. Rentoutus toteutuu joka toinen viikko. Syyskuussa alkavista rentoutusilloista tiedotetaan tarkemmin elokuun aikana.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen p. 050 3529 117, sirpa.tuomainen@kessy.fi

Lymfajumppa

Tiistaisin (1.9. alkaen) klo 17.00-18.00. Tavoitteena on rintasyöpäleikkauksen jälkeisen lymfaturvotuksen hallinta. Ryhmäohjaajina JAMK:n fysioterapiaopiskelijat.

Siskot ja Siskola

Siskojen vertaistukitoiminta on osa Syöpäjärjestöjä. Siskoista jokainen on sairastunut syöpään; epätietoisuus ja pelko ovat tuttuja tunteita. Osa Siskoista on syöpähoidot läpikäytyään jäänyt tukemaan muita, toiset ovat saaneet syövästä loppuelämän kaverin; kaikki mahtuvat silti samaan ryhmään.   http://www.siskola.fi/

Siskola on kaikenlaisiin syöpiin sairastuneiden naisten oma olohuone Facebookissa. Siellä syöpään sairastuneet Siskot tukevat toisiaan. Siskolan toimijat ovat vapaaehtoisia.

Naisten ryhmät maakunnissa

Jämsä

Ryhmä on avoin vertaistukiryhmä. Yhdessä tekemistä keskustellen luottamuksellisessa ryhmässä. Kokoontumiset kuukauden 1. tiistai klo 17.30 Kosketien palvelutalolla (Koskentie 13, Jämsä)  Yhteyshenkilöt Hanna-Leena Rinteelä p. 0400 433 116 /hannaleena.rinteela@gmail.com ja Sirpa Hytönen p. 0400 995 941.

Joutsa

Ryhmä on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville naisille. Ryhmän kuukausi-ilta on kerran kuussa Lounaskahvila Hypoteekissa. Kokoontumisista ilmoitetaan Joutsan Seudussa. Yhteyshenkilönä toimii Tuula Lahtela p. 0400 708221. RoosaRouvien kuntosalivuoro Seniorikeskuksen peruttu toistaiseksi.

Äänekoski

• Naisten ryhmät maanantaina 7.9. ja 9.11. klo 17.30 Suolahdessa Suopungissa.
  • Naisten ryhmä alle (3v sairastumisesta) tiistaina 11.8. ja 6.10. klo17.30 Äänekosken kaupungintalolla huone 117.

Miesten ryhmät

Lisätietoa ryhmien toiminnasta toiminnanjohtaja Hannele Arvekarilta.

• Jyvässeudun heimoveljien ryhmä on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville miehille. Kokoontumiset syöpäyhdistyksen tiloissa Kilpisenkatu 5 B, 2. krs. joka kuukauden ensimmäinen keskiviikko klo 18.00. Keskusteluja, luennoitsijoita elämän eri alueilta, tutustumiskäyntejä. Lisätietoja Olavi Keskiseltä p. 040 6212 099 ja yhdistyksen verkkosivuilta.
  • Ääneseudun heimoveljet, aamukahvi- ja keskustelutilaisuudet vertaisryhmätapaamisina kuukauden ensimmäinen tiistai klo10.00 Äänekosken kaupungintalolla kahvion kokoushuoneessa.  Kuntosalivuorot maantaisin ja torstaisin klo 9.00-10.00 Liikuntatalon Hurrikaani salissa. Lisätietoja Jarmo Eskelinen p. 040 5177 458 /jarmo.eske1947@gmail.com tai Sisä-Suomen – lehden Seuratoiminta -palstalla.
  • Jämsän seudun miestenryhmä kaikille syöpää sairastaville miehille. Kokoontumiset pääsääntöisesti joka kuukauden 1. keskiviikko klo 18.00 Koskentien palvelutalolla (Koskentie 13). Yhteyshenkilö Toivo Lehtinen p. 040 5934 696 tai toivo.lehtinen5@gmail.com. Toiminnasta ilmoitetaan kaupunkilehti Vekkarin seuratoimintapalstalla.
  • Joutsan Kankeromiehet on tarkoitettu kaikille syöpää sairastaville miehille. Ryhmä kokoontuu kerran kuussa Lounaskahvila Hypoteekissa, kuukausi-illoissa on aina mukana lääkäri. Kuntosalivuoro Seniorikeskuksessa peruttu toistaiseksi. Tapahtumista ilmoitetaan paikallislehti Joutsan Seudussa. Yhteyshenkilö Seppo Pänkäläinen, p. 0400 787664, seppo.pankalainen@pp.inet.fi

Vertaisryhmien asiakasrekisterin tietosuojaseloste