Tukihenkilötoiminta

Syöpään sairastunut ja hänen läheisensä tarvitsevat kaiken mahdollisen tuen.

Haluan tukihenkilön

Ota yhteyttä meihin, jos tarvitset vertaistukea tai saattohoidon tukihenkilön.

Syöpäpotilaiden ja läheisten neuvonta

Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajilta saat tietoa syövästä, tukea ja neuvontaa.

Teemalliset tapahtumat

Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpään liittyviä luentoja ja tietoiltoja ympäri maakuntaa.

Kuntoutus

Syöpä on raskas sairaus. Syövästä toipuminen ja sairauden kanssa elämään oppiminen vaatii voimia. Siksi sairastuneet voivat tarvita kuntoutusta.

Terveyden edistäminen

Syövän ennaltaehkäisy on yksi ydintehtävistämme. Tarjoamme terveysneuvontaa syövän ehkäisemiseksi, syövän varhaisen toteamisen edistämiseksi ja jo sairastuneiden auttamiseksi.

Terveellinen aurinkokäyttäytyminen

Ihosyöpä johtuu lähes aina auringon UV-säteilyn vaikutuksista. Lähes 95 % ihosyövistä voidaan estää, jos auringolta suojaudutaan oikein. Ensisijainen keino on varjossa pysytteleminen.

Periytyvyysneuvonta

Periytyvyysneuvonnan tavoitteena on selvittää, onko henkilöllä perinnöllinen syöpäalttius, eli tavallista suurempi riski sairastua syöpään.

Rintaproteesi

Keski-Suomen Syöpäyhdistys välittää rintaproteeseja niille naisille, joiden rinta on syövän takia leikattu joko osittain tai kokonaan.

Tietoa syövästä

Syöpäjärjestöjen Kaikki syövästä -sivustolle on koottu luotettavaa tietoa syövästä, sen hoidoista ja Syöpäjärjestöjen palveluista.

Potilasoppaat ja -verkostot

Suomen Syöpäpotilaat ylläpitää kattavaa ja ajanmukaista potilasopasvalikoimaa sekä valtakunnallista potilasverkostotoimintaa.