Tieto-ja teemaillat

Keski-Suomen Syöpäyhdistys järjestää syöpään liittyviä luentoja ja tietoiltoja ympäri maakuntaa.

Järjestämme Keski-Suomen alueella Tietoa syövästä -tilaisuuksia syöpään sairastuneille, heidän läheisilleen sekä muille asiasta kiinnostuneille.

IhaNaiset- teemaillat

Teemaillat on tarkoitettu syöpään sairastuneille naisille. Tapaamisissa sinulla on mahdollisuus vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia saman sairauden kokeneiden kanssa. Teemailtoja ohjaa neuvontahoitaja vierailevan asiantuntijan kanssa. Kokoontumisia syksyn aikana 3 kertaa eri teemoilla. Kokoontumiset 26.8., 30.9. ja 25.11. klo 17.00-19.00.

Suolistosyöpään sairastuneiden avanne- ja vastaavasti leikattujen teemaillat

• torstaina 5.9. klo 17.30-19.30 ”Mikä suolistosyöpään sairastunutta mietityttää”. Teemaillassa paikalla toiminnanjohtaja Jenni Tamminen, Colores – Suomen Suolistosyöpäyhdistys ry.
  • torstaina 31.10 klo 17.30-19.30 ”Herkkävatsaisen ja suolistoleikatun ravitsemus”. Asiantuntijana paikalla ravitsemusterapeutti Nea Kurvinen, Keski-Suomen keskussairaala.

Rintasyöpään sairastuneiden ensitiedon päivä

Ensitiedon päivä 23.10. klo 12.00-16.00 yhdistyksen tiloissa. Tilaisuus on tarkoitettu kaikille rintasyöpää sairastaville, joilla sairauden toteamisesta on enintään vuosi. Päivässä mukana yhdistyksen neuvontahoitajat, keskussairaalan asiantuntijahoitajia, lymfaterapeutti, vertaistukihenkilö, psykoterapeutti, rintaproteesi- ja liiviedustajat. Kahvitarjoilu.

Teemailta syöpään sairastuneiden läheisille

Läheisen ihmisen sairastuminen vaatii voimia ja jaksamista. Sairastumisen myötä läheiset joutuvat käsittelemään suhdettaan sairauteen ja sairastuneeseen. On vaikea nähdä rakkaan ihmisen sairastuvan ja samalla oppia itsestään uusia piirteitä ja asenteita. Yksin ei tarvitse jäädä, vaan olemme tukena myös sairastuneen läheisille. Tervetuloa läheisten iltaan 11.9. klo 17.00-19.00 yhdistyksen neuvonta-asemalle.

Suru- teemapäivä

Vertaistapaaminen sinulle, joka olet menettänyt läheisesi syöpään hiljattain tai viime vuosien aikana. Tule saamaan ja antamaan vertaistukea lauantaina 16.11. klo 10.00-15.00. Ryhmään mahtuu mukaan max. 12 hlöä. Päivässä mukana Suomen nuoret lesket ry:stä Sirpa Mynttinen ja yhdistyksen neuvontahoitajat.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot Keski-Suomen Syöpäyhdistys p. 014 3330220 tai syopayhdistys@kessy.fi

Luennoista ja teemailloista tiedotamme nettisivujemme Ajankohtaista-osiossa  sekä sanomalehti Keskisuomalaisen seurapalstalla.

Järjestämme tilaisuuksia sekä terveydenhuollon ammattilaisten että paikallisosastojen pyynnöistä. Ota meihin yhteyttä.