Jyväskylän seutu

Jyväskylän seudun paikallisosasto järjestää mm. teatterimatkoja, kerhotoimintaa sekä virkistysviikonloppuja. Tervetuloa mukaan toimintaan!

Puheenjohtaja Anne Raivio
Lotilantie 11, 40530 Jyväskylä
raivioanne@gmail.com

Sihteeri Marja Pakkanen
Siepontie 9
40950 Muurame
marja.pakkanen@hotmail.com

Rahastonhoitaja ja kirjanpitäjä Anu Mäntylä
Eemelintie 4 C 22
40820 Haapaniemi
amantyla7@gmail.com

Jyväskylän seudun paikallisosaston toimintaa:

Pohjolan Matkojen opastettu matka Verlaan ja Woikoskelle 24.8.2019

Lähtö Jyväskylästä klo 7:45 ja klo 10:30 opastettu tutustuminen Woikosken tehdasmuseoon. Jännittävä museokierros alkaa kävelyllä siltaa pitkin kuohuvan Voikosken yli vanhaan tehdasrakennukseen. Aluksi katsotaan yhdessä yrityselokuva, joka esittelee tehtaan historian käänteitä ja Woikosken tämänhetkistä toimintaa. Elokuvan jälkeen tutustuminen museoon oppaan johdolla, ja kuullaan tarinoita tehtaan ja sen perustajasuvun historiasta. Päästään mm. kurkistamaan ylvääseen tehtaanjohtajan konttoriin ja voi kuvitella, miltä tuntui hakea palkka luukusta lauantaisin. Museokierros esittelee myös vanhan laboratorion ja sen mielenkiintoisen välineistön.

Klo 12:00 lounas Kirjokiven kartanossa. Klo 14:00 opastettu museokierros Verlassa. Kierros alkaa noin 10 minuutin mittaisella dokumenttielokuvalla, joka näyttää tehtaan täydessä toiminnassa sen viimeisinä toimintaviikkoina kesällä 1964. Filmin jälkeen lähdetään tehdaskierrokselle, joka kestää noin tunnin. Iltapäiväkahvit klo 15:30 ja vapaa aika omatoimiseen tutustumiseen Verlaan.

Paluumatkalle lähdetään noin klo 16:30 ja Jyväskylään saapuminen noin klo 19:00. Vain jäsenille, hinta 50€. Sitovat ilmoittautumiset 11.8. mennessä Toiville p. 040 0808834

• Perinteinen käsityökahvila kokoontuu syyskuun alusta alkaen joka kuukauden toisena maanantaina (9.9.,14.10., 11.11. sekä 9.12.) klo 17.00.
  • Perinteiset pikkujoulut marras-joulukuussa. Tarkempi ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.
  • Teatteriretki Kuopion kaupunginteatterin Cabaree -musikaaliin 26.10.

Paikallisosaston tapahtumista löytyy tietoa yhdistyksen netti-sivuilta, Facebookista sekä Keskisuomalaisen kuukauden viimeisestä sunnuntain numerosta, Seurat-palstalta.

Ohessa KUVAlinkki menneistä tapahtumistamme ja retkistämme: