Eläkeikäisten syöpää sairastavien yksilökurssi

7.-11.9.2020 Peurungan kuntoutuskeskus, Peurungantie 85, Laukaa.

Kurssi on tarkoitettu eläkeikäisille syöpäpotilaille, joilla sairastumisesta on kulunut enintään viisi vuotta, tai sairaus on uusiutunut. Kurssi on yksilökurssi. Kurssin kohderyhmänä ovat kaikki syöpäsairaustyypit. Kurssin sisällössä hyödynnetään toiminnallisia ja voimavaralähtöisiä menetelmiä ammattihenkilöstön ohjauksessa. Kurssin tavoitteena on löytää osallistujalle keinoja kohdata muuttunut elämäntilanne, etsiä keinoja elämänhallinnan tukemiseen ja mahdollistaa sairauteen liittyvä vertaistuellinen keskustelu. Työmuotoina kurssilla käytetään yksilö- ja ryhmäkeskusteluja, asiantuntijaluentoja sekä liikuntaa ja toiminnallisia menetelmiä.

Kurssi toteutetaan laitoskuntoutuskurssina ja on kestoltaan viisi vuorokautta (maanataista perjantaihin). Kurssin vastaavana ohjaajana toimii syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja. Lisäksi kurssin sisällön toteutuksessa on mukana monialainen joukko erityistyöntekijöitä, muun muassa psykologi, ravitsemusterapeutti ja onkologi.

Kurssille otetaan maksimissaan 12 osallistujaa. Valinta kurssille toteutetaan hakemuksen ja tarvittaessa henkilökohtaisen haastattelun perusteella.

Hakuaika päättyy 7.8.2020.

Kurssit ovat kuntoutujalle maksuttomia. STEA:n tukemille kursseille voi hakea Syöpäjärjestöjen syöpäkuntoutuslomakkeella. Lisätietoja kursseista saa ja hakulomakkeita voi noutaa tai tilata puhelimitse Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen toimistolta (Kilpisenkatu 5 B 9, 40100 Jyväskylä) puh. 014-3330220 tai sähköpostilla syopayhdistys(at)kessy.fi

STEA:n tukemien kurssien hakulomake palautetaan yhdistykseemme, Keski-Suomen Syöpäyhdistys ry, Kilpisenkatu 5 B 9, 40100 Jyväskylä.