Elämää suolistosyövän kanssa tai sen jälkeen -verkkokurssi

29.09 – 01.12.2022

Microsoft Teams

Milloin?

Kurssitapaamiset yhdeksän kertaa torstaisin 29.9.–17.11.2022 ja 1.12.2022.

Missä?

Verkossa Teams-alustalla

Kenelle?

Sinulle, joka olet sairastanut tai sairastat suolistosyöpää. Kaipaat tukea omien voimavarojesi vahvistamiseen ja arjessa jaksamiseen. Haluat edistää hyvinvointiasi ja kuntoutumistasi mm. ravitsemuksen ja liikunnan avulla. Diagnoosisi saamisesta on kulunut mielellään jo vuosi, olet halukas sitoutumaan kurssiohjelmaan ja motivoitunut osallistumaan jokaiselle kurssikerralle. Olet kenties työikäinen tai elämäntilanteeseesi ei muusta syystä sovi laitoskuntoutuskurssi. Digitaaliseen toteutukseen annetaan tukea.

Mitä?

Tämä kurssi tarjoaa sinulle tietoa suolistosyövästä, sen hoidoista, syövän sairastamisen jälkivaikutuksista ja niiden kanssa pärjäämisestä sekä mahdollistaa omien voimavarojesi vahvistamisen, tiedon ja tuen saamisen sekä liikunnan ilon löytämisen. Paneudumme suolistoleikatun ravitsemukseen ja liikunnan merkitykseen oman toipumisen ja hyvinvoinnin kannalta. Käsittelemme lisäksi sairastumisen kokemusta, sen tuomia muutoksia elämään ja omaa henkistä jaksamista. Keskustelemme ja jaamme tunteita sekä ajatuksia muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Kurssilla saat myös ohjausta hyödyllisten ja luotettavien verkkolähteiden äärelle.

Ohjaajat

Jenni Tamminen-Sirkiä, toiminnanjohtaja, Colores- Suomen suolistosyöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake: Kurssihakemus – Suolistosyöpään sairastuneen verkkokurssi (linkki vie toiseen verkkopalveluun)

Hakuaika kurssille päättyy 1.9.2022.

Osallistujien määrä ja valinta

Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemuksen perusteella.

Osallistuminen kurssille on maksutonta.

Lisätietoja:

Jenni Tamminen-Sirkiä, jenni.tamminen@colores.fi, puh. 050 377 6770
Järjestäjä: Colores- Suomen suolistosyöpäyhdistys ry
Alueellinen järjestäjä: Colores – Suolistosyöpäyhdistys

Maksutonta kuntoutusta suolistosyöpää sairastaville (colores.fi)