Elämässä eteenpäin -kurssi uusiutunutta tai levinnyttä syöpää sairastaville

Elämässä eteenpäin -kurssi uusiutunutta tai levinnyttä syöpää sairastaville 20.-24.5.2024, Peurunka, Laukaa. Hakuaika päättyy 19.4.2024.
Kurssi on tarkoitettu uusiutunutta tai levinnyttä syöpää sairastaville, joilla sairastumisesta on kulunut enintään viisi vuotta, tai sairaus on uusiutunut. Kurssille voi hakea mitä tahansa syöpäsairaustyyppiä sairastavat miehet ja naiset.
Kurssi on maanantaista perjantaihin kestävä laitoskuntoutuskurssi. Vastaavana ohjaajana toimii syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja. Lisäksi kurssilla on mukana monialainen joukko erityistyöntekijöitä, kuten psykologi, ravitsemusterapeutti ja onkologi.
Kurssin tavoitteena on löytää keinoja kohdata muuttunut elämäntilanne, vahvistaa tunnetta siitä, että omaan hyvinvointiin voi vaikuttaa ja hyvää elämää on mahdollista elää syövästä huolimatta. Kurssi tarjoaa vertaistukea samassa tilanteessa olevilta muilta kurssilaisilta ja syöpään liittyvää tietoa ammattilaisilta.
Kurssi on Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskuksen (STEA) tuotoilla tuettu ja siten osallistujille maksuton.
Linkin sähköiseen hakulomakkeeseen löydät täältä