Haluaisitko toimia vapaaehtoisena keskussairaalassa

HALUAISITKO TOIMIA VAPAAEHTOISENA KESKUSSAIRAALASSA?

Vapaaehtoiset tuovat iloa, tukea ja toivoa sairaalan arkeen. Keski-Suomen keskussairaalassa järjestetään vapaaehtoisten valmennus, jossa saa valmiudet toimia erilaisissa vapaaehtoistehtävissä sairaalassa (mm. aula-avustaminen, juttukavereina osastolla, koulutuspotilaana toimiminen tai vaikkapa musisointi/ laulaminen potilaille tai potilaiden kanssa). Vapaaehtoistehtävistä sovimme yhdessä eri sairaalan yksiköiden kanssa. Lisätietoja erilaisista vapaaehtoistehtävistä saat www.ksshp.fi/olka.

MITÄ SAIRAALAVAPAAEHTOISENA TOIMIMINEN EDELLYTTÄÄ?

Vapaaehtoisena toimiminen edellyttää valmennuksen läpikäymistä, jossa saa valmiuksia sairaalassa toimimiseen sekä potilaiden kohtaamisiin, myös erityistilanteissa. Voit toimia vapaaehtoisena, jos sinulla on aito kiinnostus vapaaehtoistoimintaan ja elämässäsi on tilaa toimia erilaisissa vapaaehtoistehtävissä.

Näihin saat tietoa ja tukea torstaina 23.1.2020 klo 16- 19 pidettävässä valmennuksessa.

MITEN PÄÄSET ALKUUN?

Ilmoittaudu valmennukseen 20.1.2020 mennessä ja tule kuulolle, mitä sairaalavapaaehtoistyö keskussairaalassa tarjoaa sinulle. Valmennuksen läpikäyminen ei sido sinua vielä mihinkään, vaan voit päättää vapaaehtoistoiminnan aloittamisesta, miten sinulle parhaiten sopii.

Tervetuloa!

Ilmoittautuminen: p. 044 733 8234 tai niina.kankare-anttila@kyt.fi

Viimeinen ilmoittautumispäivä on 20.1.2020

”Vapaaehtoistoiminta on omista arvoista lähtevää, toisten ihmisten tai yhteisöjen hyväksi tehtyä työtä, jota ei tehdä rahallista korvausta vastaan. Vapaaehtoistoiminta on merkki halusta vaikuttaa ja osallistua ja sen tulisi olla kaikkien kansalaisoikeus” (Laimio ja Välimäki 2011)

OLKA, VAPAAEHTOISTEN VALMENNUS

23.1.2020

Paikka: Keskussairaala – koulutustilat (-1 kerros) Luentosali 2.

16.00 Tervetuloa ja OLKA-toiminta

Ø  Niina Kankare-Anttila, vapaaehtoistoiminnan kehittäjä, OLKA

Ø  Susanna Mutanen, terveyden edistämisen suunnittelija, KSSHP

16.30 Sairaalahygienia

Ø  hygieniahoitaja Maire Matsinen, KSSHP

17.00 Vapaaehtoisena toimiminen, vapaaehtoisen kokemuksia ja koulutuspotilaana toimiminen

Ø  useita eri toimijoita

17.45 Kohtaaminen

Ø  Hannele Arvekari, Keski-Suomen Syöpäyhdistys

18.15 Vapaaehtoisena sairaalassa – erityiskysymykset?

Ø  Niina Kankare-Anttila, vapaaehtoistoiminnan kehittäjä, OLKA

Ø  Susanna Mutanen, terveyden edistämisen suunnittelija, KSSHP