Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen vuoden 2023 toimintakertomus on julkaistu!

Vuoden aikana tavoitimme syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään seuraavasti.

• Eri asioihin liittyviä yhteydenottoja toimistoomme tuli vuoden aikana yhteensä 1082. Yleisimmin yhteydenotot koskivat jäsenetuja ja ajanvarausta neuvontahoitajille sekä eri ryhmiin ja tapahtumiin liittyviä tiedusteluita.
  • Neuvontahoitajillamme oli vuoden aikana yhteensä 930 asiakaskontaktia. Asiakkaat olivat iältään 23-90 -vuotiaita. Suurin osa asiakaskäynneistä oli tuki- ja kriisikeskusteluita sekä rintaproteesiasiakkaita.
  • Eri puolilla maakuntaa toimi 27 erilaista ryhmää. Ryhmistä vertaistukiryhmiä oli 19. Ryhmät kokoontuivat yhteensä 296 kertaa ja niissä oli yhteensä 2441 osallistumiskertaa.
  • Järjestimme syöpään sairastuneille kaksi kurssia. Kursseille osallistui yhteensä 22 kuntoutujaa.
  • Tukihenkilöitä oli yhteensä 72 ja heillä kohtaamisia tuettaviensa kanssa kaikkiaan 834.
  • Lapsiperheiden retki suuntautui Särkänniemeen. Mukana oli 118 henkeä perheistä, joissa lapsi tai vanhempi sairastaa syöpää.
  • Vuoden lopussa jäseniä oli 4217. Yhdistyksen jäsenille järjestettiin kahdet virkistyspäivät. Niille osallistui yhteensä 107 jäsentä.
  • Yhdistyksen järjestämissä muissa tilaisuuksissa ja median avulla tavoitettiin arviolta tuhansia henkilöitä.
  • Paikallisosastojemme tapahtumat saavuttivat yhteensä 1945 henkeä.
  • Neuvontahoitajat olivat useissa opiskelijoille suunnatuissa ja oppilaitosten järjestämissä tapahtumissa alustajina ja asiantuntijoina.
  • Yhteistyötä tehtiin syöpäjärjestöjen ja muiden järjestöjen kesken sekä terveydenhuollon eri yksiköiden kanssa psykososiaalisen tuen, tukihenkilötoiminnan, maakunnallisten vastaanottojen ja terveyden edistämisen parissa.

Koko toimintakertomuksen voit lukea verkkosivuiltamme

Lämmin kiitos asiakkaillemme, yhteistyökumppaneillemme ja toimintaamme monin tavoin tukeneille menneestä vuodesta.