Kirja ”Hyvänlaatuisen työn jäljillä” valottaa työikäisten syöpään sairastuneiden työelämän pohdintoja ja haasteita / Suomen Syöpäpotilaat

Suomen Syöpäpotilaat ry:n julkaisema ja Emma Anderssonin toimittama kirja ”Hyvänlaatuisen työn jäljillä – Kokemuksia syövän ja työelämän yhteensovittamisesta” on julkaistu. E-kirja on luettavissa maksutta osoitteessa https://syopajatyo.fi/wp-content/uploads/2020/12/hyvanlaatuisen_tyon_jaljilla_nettiin.pdf.

Miten sovittaa syöpä ja työelämä? Milloin palata töihin ja pystyykö samaan kuin ennen sairastumista? Entä jos ei jaksakaan? Miten syöpä tai syöpähoidot vaikuttavat työkykyyn? Jääkö sairastumisesta myöhäis- tai haittavaikutuksia? Kuinka kertoa syövästä työnantajalle ja työkavereille? Miten sanoittaa syövän mentävä aukko CV:ssä? Millaisia odotuksia ja haasteita työikäisillä syöpään sairastuneilla on työelämän suhteen?

Teos on toimitettu Terveisiä työelämästä -blogisarjassa ilmestyneiden kirjoitusten pohjalta, mutta mukana on myös ennen julkaisemattomia kirjoituksia syövän ja työelämän yhtälöstä.

Kirja sopii vertaistueksi sairastuneille ja läheisille, mutta myös ammattilaisille ja muille teemasta kiinnostuneille. Lisätietoa löytyy sivulta https://syopajatyo.fi/suomen-syopapotilaat-ry/hyvanlaatuisen-tyon-jaljilla-kirja/. Ole reippaasti yhteydessä, jos sinulla herää kysymyksiä.