Kirjoituskutsu: Elämää eturauhassyövän kanssa

Kerro, millaista on sairastaa eturauhassyöpää.

Väitöskirjatutkija Laura Lahti etsii väitöskirjatutkimukseensa henkilöitä, jotka sairastavat tai ovat sairastaneet eturauhassyöpää ja haluavat kirjoittaa kokemuksistaan omaelämänkerrallisen tarinan tutkimuskäyttöön. Lahti on väitöskirjatutkija Tampereen yliopistosta. Hän kerää väitöskirja-aineistoa eturauhassyövän sairastamisen ja siitä parantumisen henkilökohtaisista merkityksistä.

Lahden ohjeistus kirjoittamiseen:

Kirjoita minulle omin sanoin elämästäsi syöpään sairastumisen jälkeen (esim. työ- ja vapaa-ajastasi, ihmissuhteistasi, kehoon, seksuaalisuuteen ja sairauteen liittyvistä ajatuksistasi ja tuntemuksistasi, hoitojen sivuvaikutuksista jne.) Kirjoita rohkeasti, en ole kiinnostunut kielioppivirheistä. Voit jättää kirjoituksen nimettömänä. Kerro myös ikäsi ja miten eturauhassyöpääsi on hoidettu. Milloin sairastuminen tapahtui ja millaisessa vaiheessa sairauden hoito on nyt? Voit kertoa myös ajatuksiasi tulevaisuudesta. Eturauhassyöpätarinoita voivat kirjoittaa kaikki eturauhassyöpää sairastaneet tai parhaillaan sairastavat.

Voit kirjoittaa tekstisi käsin tai koneella. Tekstisi tulisi olla perillä 31.1.2024 mennessä.
Ennen tarinan lähettämistä, lue huolellisesti tutkimustiedote, jonka löydät tämän sivun alareunassa olevasta QR-koodista avautuvan Forms-lomakkeen kautta tai osoitteesta:

Voit lähettää kirjoituksen joko sähköpostitse: laura.e.lahti@tuni.fi tai postitse:
Laura Lahti
Arvo C311
33014 Tampereen yliopisto
Voit lähettää kirjoituksen myös sähköisesti Forms-lomakkeella, johon pääset tutkimustiedotteen kautta tai lukemalla puhelimen kameralla oheisen QR-koodin.

Lisätietoja ja yhteistyöstä kiittäen,
Laura Lahti