Kyllä laulattaa –yhteislauluillat täyttää 10 vuotta

Ensimmäinen Seppo Pänkäläisen ideoima Kyllä laulattaa –yhteislauluilta laulettiin keväällä 2007. Tilaisuuden aiheena olivat sota-ajan laulut ja illassa kunnioitettiin mm. paikallisen jääkärieversti Iivari Kaurasen muistoa. Ensi perjantaina 15.9. alkaen kello 18.30 vietetään Hypoteekissa yhteislauluiltojen 10-vuotisjuhlaa. Vierailevana solistina esiintyy Elina Parkkonen-Manninen. Hän esittää yhteislaulujen lomassa Seppo Pänkäläisen kanssa Sam Sihvon säveltämiä lauluja näytelmästä Jääkärin morsian kuten avajaistilaisuudessa kymmenen vuotta sitten. Juhlaillassa on mukana myös lausuja Matti Hyyppä, joka esittää yhdessä yleisön kanssa Perttu Hietasen säveltämän Lapin kesän Eino Leinon tekstiin.

Sepon musavisa on kuulunut lauluiltojen ohjelmistoon alusta lähtien. Ensi perjantain juhlailta on järjestyksessään no. 75. Hypoteekki tarjoaa juhlakahvit ja illan järjestelyistä vastaa tuttuun tapaan K-S:n Syöpäyhdistyksen Joutsan seudun paikallisosasto.