Liikuntatuokiot

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys, Läntinen Syöpäkeskus ja Turun yliopistollinen keskussairaala tarjoavat maksuttomia matalan kynnyksen etäliikuntatuokioita syöpään sairastuneille. Tavoitteena on kannustaa harrastamaan liikuntaa, sillä säännöllinen ja monipuolinen liikunta edistää syövästä kuntoutumista.

Syöpää sairastaville ja sen sairastaneille suunnatut ohjatut etäliikuntatuokiot alkoivat tällä viikolla ja jatkuvat toukokuun loppuun asti. Joka viikko tarjolla on monipuolisesti eri liikuntalajeja, kuten tuolijoogaa, liikkuvuusharjoittelua, lymfajumppaa sekä lihasvoimaharjoittelua.  Lajit on valittu sen perusteella, millainen liikunta on hyödyllisintä syöpään sairastuneille.

Näihin etäliikuntatuokioihin voi osallistua kaikki syöpään sairastuneet paikkakunnasta riippumatta. Lisätietoa ja osallistumislinkki löytyy osoitteesta Liikunta | Lounais-Suomen Syöpäyhdistys (lounais-suomensyopayhdistys.fi)