Marraskuu on miesten – Sininen päivä 19.11.

Marraskuu on eturauhassyöpäkuukausi. Sininen päivä -kampanjan tavoitteena on lisätä tietoisuutta ja keskustelua tästä miesten yleisimmästä syövästä, kannustaa miehiä hakeutumaan tutkimuksiin ajoissa ja siten parantaa syövän varhaista havaitsemista.

Marraskuu on omistettu eturauhassyövälle-salakavalaan, mutta hoidettavissa olevaan tautiin kuolee vuosittain 900 miestä

Eturauhassyöpä on Suomessa miesten ja samalla koko maamme yleisin syöpä, johon sairastuu vuosittain yli 5000 ja kuolee yli 900 miestä. Liian moni eturauhassyöpä löytyy vasta levinneenä. Miesten kynnys hakeutua hoitoon on liian korkea, koska oireita ei tunnisteta tai oteta riittävän vakavasti. Moni elämä olisi pelastettavissa, jos syöpä havaittaisiin ajoissa.

Docrates Syöpäsairaala ja Suomen eturauhassyöpäyhdistys Propo liittyvät osaksi teemakuukautta Sininen Päivä -kampanjalla, jonka tavoitteena on lisätä tietoisuutta eturauhassyövästä sekä kannustaa miehiä hakeutumaan tutkimuksiin ja hoitoihin ajoissa.

Kampanja kestää koko marraskuun ja huipentuu 19.11. vietettävään kansainväliseen miestenpäivään.

Tule mukaan, ja haasta mukaan myös omat ystäväsi. Pidetään yhdessä miehistä huolta! Lue lisää tästä