Parantumatonta syöpää sairastavien kurssi

Parantumatonta syöpää sairastavien yksilökurssi 24.-28.8.2020 Peurungan kuntoutuskeskus, Peurungantie 85, Laukaa.

Kurssi on tarkoitettu syöpäpotilaille, jotka sairastavat parantumatonta syöpää. Kurssi on yksilökurssi. Kurssin kohderyhmänä ovat parantumatonta syöpää sairastavat miehet ja naiset, jotka elävät sairauden kanssa hoitoja saaden. Kurssin sisällössä hyödynnetään toiminnallisia ja voimavaralähtöisiä menetelmiä ammattihenkilöstön ohjauksessa. Kurssin tavoitteena on tarjota kuntoutujalle tietoa parantumattoman syövän hoidosta ja palliatiivisesta hoidosta, löytää uusia voimavaroja arkeen tai saada vahvistusta jo olemassa oleviin voimavaroihin, etsiä keinoja elämänhallinnan tukemiseen ja mahdollistaa sairauteen liittyvä vertaistuellinen keskustelu. Työmuotoina kurssilla käytetään yksilö- ja ryhmäkeskusteluja, asiantuntijaluentoja sekä liikuntaa ja toiminnallisia menetelmiä.

Kurssi toteutetaan laitoskuntoutuskurssina ja on kestoltaan viisi vuorokautta (maanataista perjantaihin). Kurssin vastaavana ohjaajana toimii syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja. Lisäksi kurssin sisällön toteutuksessa on mukana monialainen joukko erityistyöntekijöitä, muun muassa psykologi, ravitsemusterapeutti ja palliatiiviseen hoitoon erikoistunut lääkäri.

Kurssille otetaan maksimissaan 12 osallistujaa. Valinta kurssille toteutetaan hakemuksen ja tarvittaessa henkilökohtaisen haastattelun perusteella.

Hakuaika päättyy 28.7.2020

Kurssit ovat kuntoutujalle maksuttomia. STEA:n tukemille kursseille voi hakea Syöpäjärjestöjen syöpäkuntoutuslomakkeella. Lisätietoja kursseista saa ja hakulomakkeita voi noutaa tai tilata puhelimitse Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen toimistolta (Kilpisenkatu 5 B 9, 40100 Jyväskylä) puh. 014-3330220 tai sähköpostilla syopayhdistys(at)kessy.fi

STEA:n tukemien kurssien hakulomake palautetaan yhdistykseemme, Keski-Suomen Syöpäyhdistys ry, Kilpisenkatu 5 B 9, 40100 Jyväskylä.

Hakemuslomake kuntoutuskurssille (tulostettava lomake)

Verkkohakemuslomake kuntoutuskurssille (verkossa täytettävä lomake)