Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen järjestämille kursseille vielä tilaa

Kuka minä olen? – Nuorena aikuisena syöpään sairastuneiden kurssi

Kurssin ajankohta

30.8. – 1.9.2019, 3 vrk 8 tapaamiskertaa viikon välein 5.9.-24.10. suljetussa verkkoympäristössä

Paikka:

Mökki Villa Koivula

Koivulantie 10 as 2

73310 Tahkovuori

Kohderyhmän kuvaus

Kurssi on tarkoitettu 18–35-vuotialle syöpään sairastuneille, jotka haluavat käsitellä sairastumiseen liittyviä ajatuksia, kokemuksia sekä vaikutuksia omaan identiteettiin, sosiaalisiin suhteisiin, parisuhteeseen, perheen perustamishaaveisiin, opiskeluun, työssä käyntiin tai taloudelliseen tilanteeseen ja arjessa pärjäämiseen. Aiheet valitaan yhdessä viikonlopun alussa.

Kurssin kuvaus

Kurssilla pääset käsittelemään ja jakamaan omia ajatuksia ja kokemuksia muiden samankaltaisessa elämäntilanteessa olevien nuorten aikuisten kanssa.  Kurssilla reflektoidaan omaa tilannetta, ajatuksia ja tunteita.

Kurssin toteutus ja käytettävät menetelmät

Kurssi toteutetaan ryhmämuotoisena. Kurssilla on vertaistuellisia keskusteluja sekä kurssina aikana tehdään toiminnallisia harjoituksia, joissa hyödynnetään esim. valokuvausta tai luontoa. Kurssia jatketaan ohjatusti verkossa, jossa keskustellaan yhteisesti sovituista aiheista.

Ohjaajat

Virpi Nissinen, neuvontahoitaja, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys

Anna-Elina Rahikainen, toimintaterapeutti, Sylva ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä sähköinen hakulomake täällä.

Kurssille voi hakea myös täyttämällä paperisen hakulomakkeen Hakemuslomake sopeutumisvalmennuskurssille (pdf)

Hakulomake postitetaan osoitteeseen:

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Kuninkaankatu 23b 70100 Kuopio

Hakuaika kurssille päättyy 31.7.2019.

Kurssille valitaan 8 osallistujaa hakemuksen perusteella.

Naisenergiaa – gynekologisen syövän sairastaneiden yksilökurssi

Kurssin ajankohta

23.-27.9.2019, 5 vrk

Paikka:

Kunnonpaikka

Jokiharjuntie 3, 70910 Vuorela (Siilinjärvi)

Kohderyhmän kuvaus

Kurssi on tarkoitettu gynekologisen syövän sairastaneille. Kurssia suositellaan henkilölle, jonka hoidot ovat jo päättyneet tai päättymässä. Kurssille osallistutaan yksin.

Kurssin kuvaus

Kurssilla saat tietoa gynekologiseen syöpään, hoitoihin ja seurantaan liittyvistä aiheista sekä terveellisen ravinnon ja liikunnan merkityksestä oman toipumisen ja hyvinvointiin. Kurssilla käsitellään naiseutta, seksuaalisuutta ja omaa henkistä jaksamista. Kurssilla etsitään ja vahvistetaan omia voimavaroja, joiden avulla selviytyä arjessa. Kurssilla pääset jakamaan omia tunteita ja ajatuksia muiden saman kokeneiden kanssa.

Kurssin toteutus ja käytettävät menetelmät

Kurssi toteutetaan ryhmämuotoisena. Kurssilla on aiheisiin liittyviä alustuksia sekä vertaistuellisia keskusteluja. Kurssilla tehdään toiminnallisia harjoituksia. Kurssin aikana liikutaan yhdessä sekä kannustetaan omatoimiseen liikkumiseen. Kurssille osallistujilla on käytössä kurssin ajan Kunnonpaikan allas- ja sisäliikuntatilat sekä kuntosali.

Ohjaajat

Virpi Nissinen, neuvontahoitaja, Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Heidi Kolehmainen, neuvontahoitaja Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Hakuohjeet

Kurssille haetaan täyttämällä paperinen hakulomake. Hakemuslomake sopeutumisvalmennuskurssille (pdf)

Hakulomake postitetaan osoitteeseen:

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys ry

Kuninkaankatu 23b, 70100 Kuopio

Hakuaika kurssille päättyy 23.8.2019.

Kurssille valitaan 10 osallistujaa hakemuksen perusteella.