Suomalaisia laulajia Luhangan kesäkirkossa

Konsertti sunnuntaina 29.7.2018 klo 18.00 Luhangan kesäkirkossa. Liput 20,00 €.

Loviisa Viro sopraano
Klaus Pennanen tenori
Seppo Pänkäläinen tenori
Anni Pänkäläinen viulu
Markku Helko piano

Konsertilla tuetaan alueellista syöpätyötä. Tiedustelut p. 0400 787 664/Seppo

Kirkonmäellä kahviteltat

Järjestäjä K-S Syöpäyhdistyksen Joutsan seudun paikallisosasto yhteistyössä Luhangan kunnan, Luhangan Musiikkiyhdistyksen, Luhangan kappeliseurakunnan, Luhangan Osuuspankin ja Paikallislehti Joutsan Seudun kanssa.

Sopraano Loviisa Viro on tämän kevään ylioppilas. Laulua hän on opiskellut vasta pari vuotta dir. mus. Seppo Pänkäläisen oppilaana. Nuori sopraano on todella suuri tulevaisuuden lupaus. Loviisan lisäksi Luhangan konsertissa laulaa oopperatenori Klaus Pennanen, joka on jäänyt eläkkeelle Suomen Kansallisoopperasta.

Seppo Pänkäläinen on laulanut useita oopperarooleja ja monien kuorojen solistina, mm. Suomen Laulun Matteuspassio-esityksissä evankelistana ja tenorisolistina.

Anni Pänkäläinen opiskelee Helsingin yliopistossa ja soittaa viulua mm.Yliopiston Sinfoniaorkesterissa.

Pianisti Markku Helko on säestänyt Suomen tunnetuimpia laulajia ja toiminut mm. kamarimuusikkona eri kokoonpanoissa.

Luhangan konsertissa kuullaan useita kirkkomusiikin klassikoita ja Seppo Pänkäläisen uusimpia sävellyksiä. Solistit laulavat sekä omia sooloja että duettoja ja tertsettoja.

Seppo Pänkäläisen ideoima Luhangan kesäkirkon konserttisarja yhdessä Luhangan Musiikkiyhdistyksen kanssa on tukenut jo yli 15 vuotta alueellista syöpätyötä. Tämän kesän konsertin tulot luovutetaan kokonaisuudessaan alueellisen syöpätyön hyväksi.