Syöpäjärjestöjen vertaistukijakoulutus verkossa 8.-29.4.

• Aika: 08.4, 15.4, 22.4. ja 29.4. klo 17:00 – 19:00
  • Tapahtumapaikka: Verkkoalusta Teams
  • Tapahtumatyyppi: Verkkokurssi

Syöpäjärjestöt hakee uusia vapaaehtoisia vertaistukitoimintaan ja järjestää koulutuksen verkossa. Koulutus sopii sinulle, jos olet itse sairastanut syövän tai sinulla on kokemus läheisenä syöpään sairastuneen rinnalla. Tule mukaan antoisaan vapaaehtoistoimintaan vertaistukijaksi!

Kenelle koulutus soveltuu
Koulutus on suunnattu itse syöpään sairastuneille ihmisille ja syöpään sairastuneiden läheisille, jotka ovat kiinnostuneet vapaaehtois- ja vertaistoiminnasta Syöpäjärjestöissä. Voit hakea koulutukseen, mikäli hoitojen päättymisestä on kulunut noin 1-2 vuotta ja koet, että sinulla on voimavaroja tukea toista ihmistä.

Koulutuksen toteutuminen ja kesto
Koulutus toteutetaan yhteistyössä Syöpäjärjestöjen jäsenyhdistysten kesken. Koulutus toteutuu kokonaan verkossa MS Teams -alustalla huhtikuun aikana ja siihen sisältyy neljä verkkotapaamista (maanantai-iltaisin, kaksi tuntia kerrallaan) sekä itsenäistä työskentelyä Pedanet-verkkoalustalla. Ajankohdat ovat 8.4., 15.4., 22.4. ja 29.4.2024 klo 17.00-19.00. Koulutus toteutuu, mikäli ilmoittautuneita on vähintään 10 henkilöä.

Mitä koulutus edellyttää
Osallistujana sitoudut kaikkiin verkkotapaamisiin sekä pystyt varaamaan aikaa itsenäiseen työskentelyyn verkkoalustalla. Osallistuaksesi tarvitset tietokoneen verkkoyhteydellä, mikrofonin ja kameran. Teknisiin haasteisiin ja Pedanetin käyttöön on saatavilla opastusta.

Mitä saan koulutuksesta?
Koulutuksen jälkeen voit toimia merkityksellisessä vapaaehtoistehtävässä vertaistukijana Syöpäjärjestöissä. Koulutuksesta ja vertaistukijana toimimisesta saat myös todistuksen. Syöpäjärjestöt tarjoavat vapaaehtoisilleen säännöllisesti toiminnanohjausta, täydennyskoulutuksia sekä virkistystapahtumia. Tervetuloa joukkoon mukaan!

Koulutukseen hakeutuminen
Hae vertaistukijakoulutukseen oman Syöpäyhdistyksesi kautta 20.3.2024 mennessä. Lisätietoja koulutuksesta antaa Keski-Suomen Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Tiina Julin, tiina.julin@kessy.fi.

Olemme yhteydessä kaikkiin hakijoihin maaliskuun 2024 aikana.

Lämmin kiitos mielenkiinnostasi vapaaehtois- ja vertaistoimintaamme kohtaan! Yhdessä olemme enemmän – inhimillisen ihmisyyden hyväksi!