Vuoden 2022 Roosa nauhat myynnissä yhdistyksellä

Tämän vuoden Roosa nauhan suunnittelija on Maria Veitola. Hän pitää Roosa nauhan suunnittelemista merkityksellisenä ja vastuullisena tehtävänä. ”Roosa nauha -keräyksen tärkeä tehtävä on kerätä varoja syöpätutkimukselle, mutta toinen tärkeä arvo on tehdä syöpää näkyväksi ja rikkoa puhumattomuuden kulttuuria”, hän painottaa.

Ostamalla Roosa nauhan Keski-Suomen Syöpäyhdistykseltä tuet alueellista syöpätyötä. Nauhan hinta 5 €

“Joskus minulta kysytään, miksi olen niin rohkea ja miksi uskallan tai jaksan tehdä asioita, joita teen. Se johtuu juuri siitä, että ajattelen kuolemaa joka päivä – koska elämä on rajallinen. Jos haluan tehdä jotain, niin pitää mennä sitä tekemistä kohti, koska meillä on vain tämä hetki”, sanoo isänsä haimasyövälle menettänyt Veitola.

Vuoden 2022 Roosa nauha koostuu eri väreistä, erilaisista hetkistä, jotka muodostavat mosaiikkimaisen kuvion. Värien voi nähdä symboloivan myös erilaisia syöpiä. ”Jokainen nauha on kantajansa tavoin uniikki. Kannetaan nauhaa muistutuksena siitä, että on vain tämä hetki ja se on meidän”, kannustaa Veitola.

Veitola on suunnitellut rintanauhan lisäksi myös uuden Roosa nauha -rannekkeen.

Tutustu tuotteisiin täällä.