Yhteisöllistä liikuntaa sekä liikuntaneuvontaa syöpään sairastuneille!

Huomaathan, että ohjelmaan on tullut pieniä muutoksia asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Tarjolla on vielä seuraavat liikuntatunnit:

22.4. klo 12-13 Jooga

22.4. klo 13-14 Ohjattu kuntosalitunti (ei henkilökohtaista liikuntaneuvontaa).

29.4. klo 12-13 Rullaus & fascia (lihaskalvojen käsittely)

6.5. klo 12-13 Toiveiden mukainen kerta.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset liikuntatunneille 014 3330 220 (ma-to klo 9-15).

Jäljellä olevat henkilökohtaiset liikuntaneuvonnan tunnit ovat täynnä. Mahdollisia peruutuksia kannattaa kysyä 014 3330 220.

Yhteisöllistä liikuntaa matalalla kynnyksellä

Keski-Suomen Syöpäyhdistys tarjoaa kaikille syöpään sairastuneille yhteisöllistä liikuntaa matalalla kynnyksellä.  Liikuntatuntien tavoitteena on antaa voimavaroja arkeen sairauden kanssa tai vaikkapa  uudenlaisten liikuntamuotojen oppimiseen. Tunnit pidetään Buugi Liikunta- ja Hyvinvointikeskuksessa.

Tuntien ajankohta: Perjantaisin 1.4; 8.4; 22.4. ja 29.4. klo 12.00-13.00.

Sisältö:

Pilates: 1.4. ja 8.4.

Tunnilla harjoitellaan rauhalliseen tempoon kehon liikkuvuutta sekä kehonhallintaa. Pilates perustuu liikkeiden hallintaan, keskittymiseen, keskivartalon hallintaan ja liikkeen aloittamiseen keskivartalosta, hengitykseen, liikkeen virtaukseen ja jatkumiseen sekä liikkeiden oppimiseen. Liikkeet tehdään omaan tahtiin.

Jooga: 22.4.

Harjoituksen ydin on toiminnallisuuden ja liikkeiden kautta päästä kohti rentoa, vahvaa, tasapainoista ja joustavaa kehoa. Keho ja mieli kulkevat aina yhdessä, joten harjoitukset sopivat elämän kuormitustekijöiden vastapainoksi. Harjoitukset tehdään omaan tahtiin.

Rullaus & fascia- eli lihaskalvokäsittely: 29.4.

Tunti tarjoaa lihashuoltoliikkeitä rullia ja palloja hyödyntäen. Käsittely on aktiivista lihashuoltoa, jossa pehmitetään lihaksia, lihaskalvoja sekä edistetään liikkuvuutta sekä kehon rentoutta.

Toiveiden mukainen kerta 6.5.

Tarvitset mukaasi joustavat vaatteet. Kaikki tunneilla tarvittavat välineet löytyvät Buugista.

Ohjaajana toimii Elina Lius (lähihoitaja, liikunnanohjaaja AMK, YAMK, 2. vuoden fysioterapiaopiskelija). Elinalla on 20 vuoden liikunta-alan ohjauskokemus, jossa hän on liikuttanut ja ohjannut asiakkaita vauvasta vaariin. Hänen vahvuutenaan on läsnäoleminen sekä jokaisen asiakkaan huomioiminen.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset viimeistään edellisenä päivänä Keski-Suomen Syöpäyhdistys p. 014 3330 220 (ma-to klo 9-15).

Tunnit myös striimataan Teamsin kautta (edellyttää Teamsin asentamisesta). Linkki liikuntatunteihin.  Striimauksesta ei kuitenkaan tehdä tallennetta.

Ihanaa, jos pääset mukaan! Tervetuloa!

Saapuminen:

Buugi Liikuntakeskuksen ylä- ja alapihalla on ilmainen parkkipaikka. Alaparkkipaikalta on pieni ylämäki sisätiloihin. Buugin pukutiloissa on lukolliset kaapit, pyydä lainalukko asiakaspalvelusta.

Osoite:

BUUGI Liikunta- ja Hyvinvointikeskus (Killerin raviradan vieressä)
Sykeraitti 7-9
40630 Jyväskylä
www.buugi.fi

Varaa ilmainen, henkilökohtainen liikuntaneuvonta-aikasi

Tarjoamme syöpään sairastuneille ilmaista, henkilökohtaista liikuntaneuvontaa Buugi Liikunta- ja Hyvinvointikeskuksessa ajalla 1.4. – 6.5.2022.

Sisältö:

Liikuntaneuvonnassa käydään läpi tämän hetken liikuntatottumuksiasi sekä mahdollisia esteitä ja mahdollisuuksia. Neuvonnan tavoitteena on rohkaista sekä tukea osallistujaa liikuntaan ja hyvinvointiin liittyvissä asioissa. Neuvonnan kesto on 30 min.

Ajankohdat:

Pe 1.4. klo 13.15 ja klo 13.45

Pe 22.4. klo 13.00-14.00 kuntosaliohjaus

Pe 6.5. klo 13.15 ja klo 13.45

Varaa aika:

Varaa aika liikuntaneuvontaan edellisen päivän torstaina klo 12.00 mennessä:

Keski-Suomen Syöpäyhdistys p. 014 3330 220 (ma-to klo 9-15)

Liikuntaneuvoja:

Elina Lius, Personal Trainer, ryhmäliikunnan ohjaaja

(lähihoitaja, liikunnanohjaaja AMK, YAMK, 2. vuoden fysioterapiaopiskelija)

Yhdessä olemme enemmän!

Saapuminen:

Osoite:

BUUGI Liikunta- ja Hyvinvointikeskus (Killerin raviradan vieressä)
Sykeraitti 7-9
40630 Jyväskylä
www.buugi.fi

Buugi Ravintolassa lounas klo 10.30-14.00 mikäli haluat ruokailla samalla reissulla!